Wiele firm zajmujących się pośredniczeniem w handlu dostrzegło własne możliwości produkcyjne.
Skoro na zakupy do danej sieci sklepów już teraz przychodzi mnóstwo ludzi i kupuje towar z bardzo sporymi marżami, to teoretycznie tylko chęć stoi na drodze takiej marki do produkowania kolejnych towarów we własnych firmach. W ten sposób powstaje coraz więcej silnych marek, które dotychczas przyciągały na zakupy do siebie, ale oferowały tylko i wyłącznie marki dobrze znane także z innych sklepów.
Teraz chętnie pomiędzy groszek innych firm wystawiają dumnie produkt własnej marki, sugestywnie tańszy o kilkanaście groszy
Pieniądze te firmie udało się na ominięciu łańcucha pośrednictwa, a więc i licznych dodatkowych marż oraz kosztów transportu czy magazynowania. Coraz więcej doskonale znanych sklepów decyduje się na taki krok i powolnie wprowadza pomiędzy inne najpopularniejsze marki własną, cierpliwie ocenia ich sprzedaż i na tej podstawie podejmuje decyzje o rozpoczęciu produkcji kolejnych alternatywnych towarów.